ענקית הטבק פיליפ מוריס השקיעה בכלי התקשורת בישראל כ–22 מיליון שקל בפרסום מוצר הטבק החדש שלה, אייקוס (IQOS), ב–2017. 60% מהסכום הושקע בעיתונות המודפסת, והשאר בדיגיטל. מדובר במחירי מחירון, בעוד המחירים הריאליים נמוכים מהם, לעתים בעשרות אחוזים.
קבוצת ידיעות אחרונות היתה הנהנית המרכזית מהפרסום: מחצית מהפרסום בעיתונות המודפסת (49.2%) היה ב"ידיעות אחרונות", ויותר ממחצית מהפרסום באינטרנט הושקע באתר ynet — כך עולה מבדיקה שביצע המיזם למיגור העישון באמצעות חברת יפעת בקרת פרסום. נתונים אלה אינם כוללים פעולות שיווק כמו קידום מכירות בכנסים וברשתות חברתיות, תוכן שיווקי, תחרויות ומשחקים ועוד — כך שהסכום המלא שהוציאה החברה על החדרת המוצר החדש גבוה אף יותר.
להמשך הכתבה…
מועד: 30.4.2018
בעיתונים, בדיגיטל ובשטח: פיליפ מוריס שפכה מיליוני שקלים על פרסום אייקוס בישראל
כתבה בדה-מרקר על קמפיין סיגריית ה- IQOS בישראל, מטעם חברת פיליפ מוריס